140110p
Møte 10.01.14 - delen av møtet som gjaldt Fleksi-prosjektet
Til stades: Ryan, Lene, Trond
Saksliste
- Ryans kapasitet framover
- Innlogging
Ryans kapasitet framover
Innlogging
Lærerne vil kunne definere læringsmålene når det gjelder grammatikk og ordforråd for hvert enkelt kurs, og se hvilke oppgaver hver enkelt student har gjort, og få et resyme av resultatet for hver student. Dette vil gjøre det mulig å få til en vekselvirkning mellom studentenes egenarbeid og undervisninga. Studentene vil også kunne følge med i egen progresjon i forhold til læringsmålet for kurset, både i form av fargekode for hvilket nivå de har nådd i forhold til læringsmålet, og som prosent av arbeidsbyrden som er definert for kurset.
Ved at hver enkelt student blir gjenkjent av systemet, vil man også kunne tilpasse den automatiske tilbakemeldingen i forhold til studentenes nivå, f.eks. vil man kunne bruke mer grammatisk terminologi i forklaringer til studenter på høyere nivå, og mer dagligdags språk til studenter på lavere nivå. Man vil også kunne unngå å gjenta lange forklaringer til den samme studenten.
Dette bør få høy prioritet. Skal testes med russiskstudenter i første omgang.
Tiltak:
- Ryan lager en plan