140327p

Møte 27.03.14

Til stades: Ryan, Lene, Trond

Saksliste

  • Innlogging
  • Sporing av brukerprogresjonen

Innlogging

  1. Kursadmin-rettighet for hvert lærested som gir læreren NN rettighet som lærer på kurs "SAM-1031 UiT H 2014", og legger inn kursmål.
  2. Læreren logger seg inn som NN, og registreres som lærer på "SAM-1031 UiT H 2014" og godkjenner studentene, og kan justere kursmål, eller legge inn egne.
  3. Studenten logger inn og kan velge kurs, f.eks. "SAM-1031 UiT H 2014".

Sporing av brukerprogresjonen

  • Studentar får presentert kursmål,men kan også definere eigne mål (alle oppgaver som skal gjøres)
  • Lærerinnlogging: ser studentene progresjon i forhold til forhåndsdefinert kursmål (bare oppgaver som er gjort)
    • Under Mer informasjon om studenten: alt arbeid, også utover forhåndsdefinert kursmål
  • Lærereren/kursadmin definerer kursmål, og velger rekkefølgen av oppgavene innafor kursmålet. Kursmålet blir presentert i denne rekkefølgen både i studentens og lærerens innlogging

Definisjoner:

  • Goal
    • mal for måla, kurslærarar kan kopiera frå mal, for å unngå mykje arbeid
    • Denne bør heller heite Exercise Name
  • Description
    • Denne har eit fint namn
Nr     Task        Description               Progress            Sets answ
      (nå: Goal) 
1    Lære tall                                                   samandrag av det under
1.1 Tall 1         Numra string-tall 0-100   (andel av mål)      hvor mange gang gjort   
1.2 Tall 2         Numra tall-string 0-100   (andel av mål)      hvor mange gang gjort   
1.3 Klokke         Numra string-tall 0-100   (andel av mål)      hvor mange gang gjort   
1.4 Dato           Numra tall-string 0-100   (andel av mål)      hvor mange gang gjort    

2    Bøye verb                                                   samandrag av det under
2.1 Presens        Morfa adfasdfs             (andel av mål)     hvor mange gang gjort   
2.2 Preteritum     Morfa adfasdfs             (andel av mål)     hvor mange gang gjort   
  • Studenten ser det ho har gjort og det ho ikkje har gjort
  • Læraren ser det studenten har gjort

TILTAK

  • Djuplinking i Sahka eksisterar ikkje, må legges til
  • Ryan prøver å implementere læringsmål for SAM-1031
  • Studenten registrerer seg på kursnavn (m lærer), men det er også mulig å registerere seg på kursnavn uten lærer

Dokumentasjon

Neste møte

  • torsdag 10. april kl. 16.00