univ-oahpa
Interaktiv samiskopplæring ~ Interaktiivalaš sámegiela oahpahus
Intern dokumentasjonen for Interaktiv samiskopplæring på Internett, (univ-oahpa, University Oahpa), 2011-2013. NUV-prosjekt P88/2011
- 
Prosjektdeltakarar ~ Prošeavtta oasseváldit   //  Prosjektbeskrivelse ~ Prošeaktačilgehus //  Underveisrapport 2011 ~ Raporteren 2011 //  Underveisrapport 2012 ~ Raporteren 2012 //  Modulbeskrivelse ~ Modulačilgehus 
- Kurs og læringsprogram: ny/ođđa Oahpa // Læringsstier ~ Oahppanbálgát kursa.oahpa.no
Evaluering, formidling ~ Evalueren, gaskkusteapmi
- 
Om tidskrift og konferanser ~ Áigečállagat ja konferánssat 
- 
Om innsamling av forskningsdata ~ Dieđuid čoaggin 
- Formidling av prosjektet ~ Prošeavtta gaskkusteapmi
Møtereferat ~ Čoahkkimat
- Samarbeid ~ Ovttasbargu HU: in ja OU: in: 17.8.11 Helsset // 18.8.11 Oulu // status quo 08.2011 // status quo 11.2011 // status quo 12.2011
- Samarbeid med språksentre ~ Ovttasbargu giellaguovddážiiguin: Workshop ~ bargobádji 2-3.2.12   // 
- Lingvister ~ Lingvisttat: 
- Programmeren - 
1.12. 2010  // 2011: - 2012: - 2013: - 2014: 
 
- 
1.12. 2010  // 2011: 
Framdriftsplan ~ Ovdánanplána
Arbeidsoppgaver ~ Barggut 2013
- Systematisk evaluering av studentenes bruk av hjelpemidlene ~ Evalueren 
- Formidling, rapportering ~ Gaskkusteapmi, raporteren 
- Sahka: nye dialoger ~ ođđa ságastallamat  ok 
- Vasta: temaer ~ fáttát 
- Nettordbok i grensesnittet i Vasta og Sahka (?) ~ Fierbmesátnegirji 
- Modul 5 Verktøykasse ~ Reaidokássa: Teaksta, Korpdict, Neahttadigisánit 
- Utvide grammatikken med nye temaer som ordavledning, dessuten tilpasse grammatikken til ny referansegrammatikk ~ Viiddidit ja maiddái heivehit grammatihka ođđa referánsagrammatihkkii 
- Modul 3 (SAM-1032) - implementert, skisse ok 
- Modul 4 (SAM-1033) - implementert, men ikke helt ferdig 
- MorfaS + MorfaC: possessive suffikser ~ oamastangehčosat,  - implementert, skal forbedres 
- 
Plugin dict med morfologi ok 
- Workshop for lærere 16-17.1.13 i Tromsø ~ Bargobadji oahpaheddjiiguin Romssas 16-17.1.13 ok
Arbeidsoppgaver ~ Barggut 2012
- Modul 4 (SAM-1033) - ikke helt ferdig
- MorfaS + MorfaC: derivasjoner ~ suorggidahttin   ok 
- MorfaS + MorfaC: pronomen: personlige, relative, refleksive, resiproke og demonstrative ~ pronomenhárjehallamat   ok 
- VastaS, Vasta og Sahka: Forbedre feedback og instruksjon ~ Buoridit máhcahusa ja bagadeami   ok 
- VastaS: lage oppgaver og tilpasse cg-fil ~ ráhkadit bargobihtáid ja lasihit cg-fiilii  ok 
- Åpen innlogging til Kursa med automatisk gjenkjenning på Oahpa ~ Rabas sisaloggen Kursii ja automáhtalaš dohkkeheapmi Oahpas   ok 
- Møte i Oulu med Oulu universitet 4.10.12 ~ Čoahkkin Oulu Universitehtain 4.10.12  ok 
- 
Workshop for lærere 16-17.8.12 i Tromsø ~ Bargobadji oahpaheddjiiguin Romssas 16-17.8.12     ok 
- Workshop for lærere 2-3.2.12 i Tromsø ~ Bargobadji oahpaheddjiiguin Romssas 2-3.2.12 ok
Arbeidsoppgaver ~ Barggut 2011
- Innlogging ~ Sisaloggen - gjort for sma, skal kopieres til sme -  ok 
- Modulat 1-2 (SAM-1030, SAM-1031)  ok 
- Forbedring av grammatikk ~ Buoridit grammatihka   ok 
- Læringsstier ~ Oahppanbálgáid ráhkadit (Fronter våren 2011) - ok 
- Legge til ord fra ~ Lasihit sániid (SAM-1031), gjort våren - ok 
- Reorganisere læringsstier og importere dem til Oahpa ~ Heivehit oahppobálgáid -  ok 
- Oppdatere smeOahpa med ny fst og oppdaterte kildefiler ~ Ođasmahttit Oahpa ođđa fst: in jnv -  ok 
- Møter ~ Čoahkkimat: Helsinki 17-18.8 ja Oulu 19.8.11 -  ok 
- Leksa: adverb skal med  ~ lasihit advearbbaid -  ok 
- Leksa: multiword -  ok 
- Leksa: tcomm - ok
Modulat
- Utprøving av modul 1 med studenter ~ Geahččaladdat 1. modula studeanttaiguin   - 2011: UiT  
- 2012: Isak Saba x 2, Ástavuona giellagoahtie, Gáisi giellaguovddáš, Návuona Verddeprošeakta, Porsáŋggu giellaguovddáš 
- 2013: UiT, Gáivuona giellaguovddáš   
 
- 2011: UiT  
- Utprøving av modul 2  med studenter ~ Geahččaladdat 2. modula studeanttaiguin   - 2011: UiT  
- 2013: UiT, Isak Saba, Ástavuona giellagoahtie 
 
- 2011: UiT  
- Utvikle og utprøve modul 3 SAM-1032 med studenter ~ Ráhkadit ja geahčaladdat 3. modula SAM-1032  skisse 
- 2013: Gáisi giellaguovddáš giđđat ja UiT čakčat 
 
- 2013: Gáisi giellaguovddáš giđđat ja UiT čakčat 
- Utvikle og utprøve modul 4 SAM-1033 med studenter ~ Ráhkadit ja geahčaladdat 4. modula SAM-1033   - 2012: UiT 
 
- 2012: UiT 
- Utvikle modul 5, utprøving med SAM-2030 ~ Ráhkadit ja geahčaladdat 5. modula   
- Tilpassing/oversetting i Oulu og Helsinki ~ Heivehit/jorgalit modulaid - 2012: Modula 1
 
Testing
Programmerere og lingvister:Testing på web
Lingvister:Testing av Vasta-, Sahka- og VastaS-oppgaver versus fst og CG skjer i ped/qa_test , les 00_readme .
- Filene i regressiontests skal ikke gi noen &grm- eller &sem-tagger.  
- Hvert spørsmål-svar-par i filene i errortests skal få &grm- eller &sem-tag. 
- Filene bør testes med testsahka.sh og testvastas.sh hver gang det er gjort større endringer i fst eller sme-ped.cg3.
Arbeidsdokumenter ~ Bargodokumeanttat
Lærestoff ~ Kurssaid sisdoallu
Overføring til gtoahpa og gtlab
kursa.uit.no
Overføring til nytt format (sma-format)
- 
Dokumentasjon og log for overføring til sma-format 
- Oversikt og rekkefølge i implementeringsarbeidet: Innholdsfilene // Lokalisering
Ulike referansefiler
- Sahka: sahkadokumentasjon 
- Morfa-feedback: l-attributter 
- Semantiske sett: Oversikt  //   Innhold 
- 
MorfaC hvordan  //  MorfaC-oppgaver  //   Vasta-oppgaver 
- VastaS-dokumentasjon: Plan  //  xml-ovdamearka 
- 
gen_only - begrensning av generering 
- sme versus sma - lingvistisk og valg for Oahpa
Genererte filer (for å sjekke innholdet)
- 
VD-adjektiver Norm  //   VD-adjektiver: miniparadigmer 
- 
Oahpa-adjektiv GG  //  Oahpa-adjektiv KJ  //    Oahpa-adjektiv Norm 
- 
Oahpa-substantiv GG  //  Oahpa-substantiv KJ  //    Oahpa-substantiv Norm 
- 
Oahpa-verb GG  //  Oahpa-verb KJ  //    Oahpa-verb Norm 
- 
Oahpa-num GG  //  Oahpa-num KJ  //    Oahpa-num Norm 
- 
Genererte pronomener 
- Numra: num2clock, clock2num ( testrutine)

