univ-oahpa
Interaktiv samiskopplæring ~ Interaktiivalaš sámegiela oahpahus
Intern dokumentasjonen for Interaktiv samiskopplæring på Internett, (univ-oahpa, University Oahpa), 2011-2013. NUV-prosjekt P88/2011
-
Prosjektdeltakarar ~ Prošeavtta oasseváldit // Prosjektbeskrivelse ~ Prošeaktačilgehus // Underveisrapport 2011 ~ Raporteren 2011 // Underveisrapport 2012 ~ Raporteren 2012 // Modulbeskrivelse ~ Modulačilgehus
- Kurs og læringsprogram: ny/ođđa Oahpa // Læringsstier ~ Oahppanbálgát kursa.oahpa.no
Evaluering, formidling ~ Evalueren, gaskkusteapmi
-
Om tidskrift og konferanser ~ Áigečállagat ja konferánssat
-
Om innsamling av forskningsdata ~ Dieđuid čoaggin
- Formidling av prosjektet ~ Prošeavtta gaskkusteapmi
Møtereferat ~ Čoahkkimat
- Samarbeid ~ Ovttasbargu HU: in ja OU: in: 17.8.11 Helsset // 18.8.11 Oulu // status quo 08.2011 // status quo 11.2011 // status quo 12.2011
- Samarbeid med språksentre ~ Ovttasbargu giellaguovddážiiguin: Workshop ~ bargobádji 2-3.2.12 //
- Lingvister ~ Lingvisttat:
- Programmeren
-
1.12. 2010 // 2011:
- 2012:
- 2013:
- 2014:
-
1.12. 2010 // 2011:
Framdriftsplan ~ Ovdánanplána
Arbeidsoppgaver ~ Barggut 2013
- Systematisk evaluering av studentenes bruk av hjelpemidlene ~ Evalueren
- Formidling, rapportering ~ Gaskkusteapmi, raporteren
- Sahka: nye dialoger ~ ođđa ságastallamat ok
- Vasta: temaer ~ fáttát
- Nettordbok i grensesnittet i Vasta og Sahka (?) ~ Fierbmesátnegirji
- Modul 5 Verktøykasse ~ Reaidokássa: Teaksta, Korpdict, Neahttadigisánit
- Utvide grammatikken med nye temaer som ordavledning, dessuten tilpasse grammatikken til ny referansegrammatikk ~ Viiddidit ja maiddái heivehit grammatihka ođđa referánsagrammatihkkii
- Modul 3 (SAM-1032) - implementert, skisse ok
- Modul 4 (SAM-1033) - implementert, men ikke helt ferdig
- MorfaS + MorfaC: possessive suffikser ~ oamastangehčosat, - implementert, skal forbedres
-
Plugin dict med morfologi ok
- Workshop for lærere 16-17.1.13 i Tromsø ~ Bargobadji oahpaheddjiiguin Romssas 16-17.1.13 ok
Arbeidsoppgaver ~ Barggut 2012
- Modul 4 (SAM-1033) - ikke helt ferdig
- MorfaS + MorfaC: derivasjoner ~ suorggidahttin ok
- MorfaS + MorfaC: pronomen: personlige, relative, refleksive, resiproke og demonstrative ~ pronomenhárjehallamat ok
- VastaS, Vasta og Sahka: Forbedre feedback og instruksjon ~ Buoridit máhcahusa ja bagadeami ok
- VastaS: lage oppgaver og tilpasse cg-fil ~ ráhkadit bargobihtáid ja lasihit cg-fiilii ok
- Åpen innlogging til Kursa med automatisk gjenkjenning på Oahpa ~ Rabas sisaloggen Kursii ja automáhtalaš dohkkeheapmi Oahpas ok
- Møte i Oulu med Oulu universitet 4.10.12 ~ Čoahkkin Oulu Universitehtain 4.10.12 ok
-
Workshop for lærere 16-17.8.12 i Tromsø ~ Bargobadji oahpaheddjiiguin Romssas 16-17.8.12 ok
- Workshop for lærere 2-3.2.12 i Tromsø ~ Bargobadji oahpaheddjiiguin Romssas 2-3.2.12 ok
Arbeidsoppgaver ~ Barggut 2011
- Innlogging ~ Sisaloggen - gjort for sma, skal kopieres til sme - ok
- Modulat 1-2 (SAM-1030, SAM-1031) ok
- Forbedring av grammatikk ~ Buoridit grammatihka ok
- Læringsstier ~ Oahppanbálgáid ráhkadit (Fronter våren 2011) - ok
- Legge til ord fra ~ Lasihit sániid (SAM-1031), gjort våren - ok
- Reorganisere læringsstier og importere dem til Oahpa ~ Heivehit oahppobálgáid - ok
- Oppdatere smeOahpa med ny fst og oppdaterte kildefiler ~ Ođasmahttit Oahpa ođđa fst: in jnv - ok
- Møter ~ Čoahkkimat: Helsinki 17-18.8 ja Oulu 19.8.11 - ok
- Leksa: adverb skal med ~ lasihit advearbbaid - ok
- Leksa: multiword - ok
- Leksa: tcomm - ok
Modulat
- Utprøving av modul 1 med studenter ~ Geahččaladdat 1. modula studeanttaiguin
- 2011: UiT
- 2012: Isak Saba x 2, Ástavuona giellagoahtie, Gáisi giellaguovddáš, Návuona Verddeprošeakta, Porsáŋggu giellaguovddáš
- 2013: UiT, Gáivuona giellaguovddáš
- 2011: UiT
- Utprøving av modul 2 med studenter ~ Geahččaladdat 2. modula studeanttaiguin
- 2011: UiT
- 2013: UiT, Isak Saba, Ástavuona giellagoahtie
- 2011: UiT
- Utvikle og utprøve modul 3 SAM-1032 med studenter ~ Ráhkadit ja geahčaladdat 3. modula SAM-1032 skisse
- 2013: Gáisi giellaguovddáš giđđat ja UiT čakčat
- 2013: Gáisi giellaguovddáš giđđat ja UiT čakčat
- Utvikle og utprøve modul 4 SAM-1033 med studenter ~ Ráhkadit ja geahčaladdat 4. modula SAM-1033
- 2012: UiT
- 2012: UiT
- Utvikle modul 5, utprøving med SAM-2030 ~ Ráhkadit ja geahčaladdat 5. modula
- Tilpassing/oversetting i Oulu og Helsinki ~ Heivehit/jorgalit modulaid
- 2012: Modula 1
Testing
Programmerere og lingvister:Testing på web
Lingvister:Testing av Vasta-, Sahka- og VastaS-oppgaver versus fst og CG skjer i ped/qa_test , les 00_readme .
- Filene i regressiontests skal ikke gi noen &grm- eller &sem-tagger.
- Hvert spørsmål-svar-par i filene i errortests skal få &grm- eller &sem-tag.
- Filene bør testes med testsahka.sh og testvastas.sh hver gang det er gjort større endringer i fst eller sme-ped.cg3.
Arbeidsdokumenter ~ Bargodokumeanttat
Lærestoff ~ Kurssaid sisdoallu
Overføring til gtoahpa og gtlab
kursa.uit.no
Overføring til nytt format (sma-format)
-
Dokumentasjon og log for overføring til sma-format
- Oversikt og rekkefølge i implementeringsarbeidet: Innholdsfilene // Lokalisering
Ulike referansefiler
- Sahka: sahkadokumentasjon
- Morfa-feedback: l-attributter
- Semantiske sett: Oversikt // Innhold
-
MorfaC hvordan // MorfaC-oppgaver // Vasta-oppgaver
- VastaS-dokumentasjon: Plan // xml-ovdamearka
-
gen_only - begrensning av generering
- sme versus sma - lingvistisk og valg for Oahpa
Genererte filer (for å sjekke innholdet)
-
VD-adjektiver Norm // VD-adjektiver: miniparadigmer
-
Oahpa-adjektiv GG // Oahpa-adjektiv KJ // Oahpa-adjektiv Norm
-
Oahpa-substantiv GG // Oahpa-substantiv KJ // Oahpa-substantiv Norm
-
Oahpa-verb GG // Oahpa-verb KJ // Oahpa-verb Norm
-
Oahpa-num GG // Oahpa-num KJ // Oahpa-num Norm
-
Genererte pronomener
- Numra: num2clock, clock2num ( testrutine)